Selamat Datang Ke Blog Zoncapriku ,ONe LiFe..InFiNate Living ..... Terima kasih Datang lagi

Pages

05 July 2010

Zon-Belangkas

--->Jumaat lepas Azan ajak g sampling ke Cherating tuk ambik belangkas. Xcited gila tuk join coz aku mana la pernah g sampling coz aku budak fizik,hehhe. Turut bersama time sampling adalah James n Takem. Kami bertolak ke Cherating selepas solat jumaat. Driver tuk kitaorg g sampling tersgt ler warak...pok Din namanya...sepanjang perjalanan dia just pasang CD ceramah/tazkirah jer..kami sampai Cherating sekitar kul 6pm..permandangn area perkmpungn situ adalah sgt menarik..sungguh bnyk khazanah yg belum aku tgk, air pun jernih...cam nak mandi jer rasanya...
--->sebelum aku tau sal belangkas ni,aku ingatkn ianya merbahaya,almaklum la bdnnya berduri2 jer..kang mati plak kalo tercucuk tgn aku,ahahhha...rupa2nya belangkas ni sgt la pasif. Aku gak kagum ngn belangkas ni coz mempunyai daya tahan yg tggi!..campak2 cmtu jer kat blakang frontier tanpa duk dlm air n 'diorang' ni leh bertahan/hidup sepanjang perjalanan ke KT. Sepanjang balik ke KT tu kami singgah makan kat Seri Kalong n Mesra Mall..lama gak menghabiskn masa disitu..kami sampai ke UMT sekitar kul 12 mlm..dari 11o ekor belangkas, hnya 2 ekor jer yg mati,sgt ler tabah belangkas2 tu...ahhaha..apa2 pun satu pengalaman yg baru aku dpt dari sampling ni...Thank tuk Azan, James, Takem n Pok Din...








NotaKaki: So sapa2 yg nak ajak aku sampling lg silakn la,ahahahhaa

5 comments:

rizputra7 said...

belangkas tue tak boleh makan kan..sebab ada racun?...

zoncapriku said...

Riz:Darah dia jer beracun coz darahnya warna biru..tp jika kita bersihkn dulu darahnya boleh jer makan...hehehe

sazani said...

abe nik, sila la mnjawab ye..hu2

CengkodokPolkadot said...

Angah x ikut plak
Risau CP takut die membelangkaskan diri..cemana?

mizz nad said...

yekkk!! sgt geli tgk kalo dak2 belangkas ambik telur belangkas....