Selamat Datang Ke Blog Zoncapriku ,ONe LiFe..InFiNate Living ..... Terima kasih Datang lagi

Pages

17 December 2009

Zon-Salam Tahun Baru Islam 1431H

Masa amatlah pntas berlalu..kini Muharam tiba kembali menndakn bermulanya tahun baru Islam...So selamat Tahun Baru Islam 1431H buat semua...

Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam(Rujukan):
1) Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun.Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.
2)Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
3)Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3X
4)Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3X
NotaKaki:Sgt excited gak td coz Bola sepak Malaysia menang ngn Vietnam 1-0...nasib baik ko xda yoe..kalo x..lg gamat la rumah ni...haha

4 comments:

yoe said...

entry dah baik dah.... sekali kat notakaki sempat lagi sound aku kannnnn.... sentap....

btw, jom nasyed ramai2 lagu 1 muharram....

LifER said...

emmmp~nak pki purdah lah...nk join kumpln nasyed yoe!

zoncapriku said...

Yoe-Sound???ehhh xdaaa laaa...sikit2 jer tu..hahahah....jom la yoe kita nasyid kat bukit bntang..ihihih

Lifer-ok dah tu kalo pakai purdah..leh jd solo..hhehe..

Hazwan said...

aku nak tambah kan masa tido..hahahaha