Selamat Datang Ke Blog Zoncapriku ,ONe LiFe..InFiNate Living ..... Terima kasih Datang lagi

Pages

20 August 2009

Zon-Perang Tikus

Semenjak 2 menjak ni,cik puan seri tikus semakin bermaharajalela kt dapur....geram jer aku tgk!!sebulan yg lalu aku telah beli 2 perangkap tikus n pasang kt dapur...langsung x kena..just umpan jer habis..kuang asam boi sungguh tikus tu...pandai je korang ek ciluk2...lepas tu aku guna plak racun tikus jenis makanan..dgn harapan diorg makan ngn khusyuknya...last2 hampeh gak coz diorg langsung xmkn!pelik tul ler,napa kat umah org lain diorg mkn jer..tiba2 kat umah kitaorg dia xmkn plak...geramnya aku!!!dah semakin mnjadi2 perangai diorang ni...dah xterkawal dah....mlm td aku beli plak getah tikus,habis tgn kena getah semata2 nak prepare perangkap.Xkisah ler kena tgn pon asalkn sitikus kena...pagi td aku bangun jer tido n terus ke dapur tuk tgk perangkap getah...Fuh lega rasanya coz kena gak sekor..walaupun sekor aku tetap lega coz akhirnya sitikus tu kena gak ler setelah sebulan aku mncuba...Hopefully pasni ramai lg yg kena..





Nota Kaki:Sempat lagi mngupdate blog sebelum balik kmpg...

3 comments:

tengku_fir21 said...

ouwwhh
tikus....
sian

ang said...

hahahaha...
berjaya gak akhirnya...
so bleh la kita masak kat dapur bln pose ni... lama da korang x msk...hehehehe..;p

Anonymous said...

kejayaan yg mmberangsangkn....nik mmg gegeh n kretip...!!!!try la guna umpan ikan bilis...baunya lagi kuat...dlu kt umh aku...aku gna umpan tu gak....klo dpt tgkap idOp2lg best....aku msukkan cik T dlm pengering mesen bsuh then gna speed max....or giling ng penggiling rempah pinjam kt khencana dewi...
hO3..... -twomeetsirmood