Selamat Datang Ke Blog Zoncapriku ,ONe LiFe..InFiNate Living ..... Terima kasih Datang lagi

Pages

25 June 2011

Zon-Dewan Bedah


Dewan bedah???Ni la 1st time pengalaman aku kat sini...perkara ni xda kaitan ngn aku or famly aku pun...tp melibatkn pelajar di bwh jagaan aku(so berkaitan ngn aku la gak kan?ngek tul..haha)...pelajar ni naik basikal,pastu terjatuh dlm lubang(waktu mlm..gelap la katakn..xnmpak apa2)...akibat dari tu,seat basikal tu terhentak kuat la pada 'anu' nya...tp pd mlm tu, dia ingtkn biasa je...tp keesoknnya didapati 'anu' bengkak(ngeri nya aku dengar)...so dia kol la aku tuk ke pusat kesiahtn UMT n pada ptg tu gak dia trus dibawa ke hospital...pada mlm tu pelajar tu ada sms aku ckp dia jadikn aku ni as waris dia la..so aku ckp ok jela mebi tuk update data pesakit jer....sekitar kul 10mlm tiba2 doktor dari Hospital kol aku suh dtg dengan segera tuk tnda tgn supaya pelajar berkenaan dpt di bedah dgn segera...huh???bedah???(bukan nama 'BEDAH' k..tp pembedahan..hahaha)...so aku ckp laa..aku ni bukan waris dia pun,sekadar penjaga kat asrama jerr n aku risau la kalo berlaku apa2,x pasal2 kena saman ngn famly dia plak...tp Doktor tu cakap tu pembedahan kecik je n famly pelajar tu dah dimaklumkn mngenai perkara tu...so sepantas kilat (anak kilat je pun,xler laju sgt) aku trus ke Hospital KT bersama Faiz)ketua Blok ATT)..sampai kat sana aku tnya la kenapa sampai kena bedah n diorg ckp testis pelajar tu dah xduk tempat asal,terpusing sedikit,sebbtu kena bedah tuk betulkn kedudukn balik...pembedahn mula kul 12.40am sampai kul 3.00am...menunggu la kami ni dgn penuh nerves..pengalamn yg 1st la katakn...setelah semuanya selesai kami pun bertolak balik ke hostel n smpai sekitar kul 4.00am...walaubgaimana pun aku sngt seronok dgn pengalamn baru aku ni n aku xpernh mnyesal dgn apa yg aku buat ni..ni yg aku pilih n aku harus ikhlas melakuknnyaaa(poyo jerrr..ehhehe)...

NotaKaki: Setelah 3 hari 2 mlm kat hospital, tengahari tadi pelajar tu dah leh kuar hospital..thank kat Arip coz teman g ambik pelajar tu...

4 comments:

yoe said...

"testis pelajar tu dah xduk tempat asal,terpusing sedikit" ------>> omg!!!!!! aku terlopong baca statement ni,, gerunnnnnnn nyerrr !!!

yoe said...

walo apa pun, ko mmg felo agung!!! ikhlas kan saja, insyaallah Tuhan pasti membalas nya....


......

lebih baik byk bertindak drpada asyik bercakap dan tau membangga diri sahaja!!! ooops ! :D

CengkodokPolkadot said...

Kalo I srh Angah je bedah...harus Angah lebih pandai dlm pembedahan ini...OMG!

Anonymous said...

sye xtau pn kisah ni..


~siapakah sye? :P~